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利用案内


■ご注文方法について

1.商品をお選びください
注文画面にて、お好きな商品を選んで数量を指定し、「カートに入れる」ボタンを押してください。

2.注文内容をご確認ください
ショッピングカート画面にて、商品の種類・数量・金額が間違いないかご確認の上、「購入手続きへ進む」ボタンを押してください。
ご利用が初めてのお客様は会員登録をお願いします。既にご登録いただいている方はE-mailとパスワードをご入力ください。

3.カート内容に沿って、ご注文手続きを進めてください。
お届け先、お届け希望日時、お支払い方法をご指定ください。

4.ご注文内容の最終確認をしてください。
ご入力いただいた項目をご確認いただき「注文内容を確定する」ボタンを押してください。ご注文手続きが完了します。

5.当店より、ご注文確定の自動返信メールが届きます。
メールアドレスを携帯で登録される方は当店からのメール(store@fournines.co.jp)を拒否設定しないようにお願いいたします。

[How to order]
1. Please select the product.
To process order, select product and specify quantity at the ordering screen and press the "Put in Cart" button.

2. Please check the order content.
Check the model, quantity and price and press "Go to ordering screen" button on the shopping cart screen when confirmed.
You will be asked to register as a member when ordering for the first time.
Please enter your E-mail and password if already registered.

3. Please proceed order according to the instruction.
Please type in the destination, the date and the time you wish to receive, and the payment method.

4. Please make a final confirmation of the order.
Please check the item entered and press the "Order Confirmation" button.
Order will be confirmed.

5. You will receive an automatic e-mail reply.
Please make sure the e-mail address is not rejected if you have registered e-mail by mobile phone.

■お支払いについて

◆クレジットカード払い
クレジットカードはVISA、Master、JCB、Diners がご利用いただけます。
ご注文時の「お支払い方法の選択」ページにて、カード名・番号・有効期限・ご名義、セキュリティコードをご入力ください。
なお、ご利用はご本人様名義のカードに限らせていただきます。
お客様から送信されるデータは全て暗号化されますのでご安心ください。

※ご本人様名義のカードのみご利用いただけます。
※お支払い回数は1回払いとさせていただきます。
※当店ではセキュリティ上の配慮からクレジットカード利用控は原則としてお送りしておりません。
カード会社から送付されますご利用明細をご確認ください。

◆代金引換払い
商品をお受け取りになる時に、配送業者ドライバーに現金にてお支払いいただく方法です。
代引手数料はお客様のご負担とさせていただきます。 手数料はご利用金額により変動します。
代引手数料(税込)
1万円未満 330円
1万円以上〜3万円未満 440円
3万円以上〜10万円未満 660円
10万円以上〜30万円未満 1,100円

◆コンビニ振込(前払い)
ご注文後5日以内にお近くのコンビニエンスストアにてお支払いをお願いします。
期日以内にご入金がない場合は、キャンセルとさせていただきます。
商品はご入金を確認後に発送させていただきます。

◆予約販売時のお支払いについて
当店では、商品発売前に予約販売を行う場合がございます。
予約販売では、クレジットカードおよび代金引換払いのみのお支払方法となります。
クレジットカードでのお支払いの場合は、商品発送日に決済をさせていただきます。

[Payment]
◆ Credit card
VISA, Master, JCB, and Diners cards available.
Please enter the card name, number, expiration date, and name on the payment page when placing order.
Card that indicates person registered will only be qualified.
Please be reassured that all the data sent by the customer is code encrypted.
※ You can only use a card with your name.
※ Accept only one-time payments.
※ As a general rule, we do not send out credit card receipt due to security reasons.
Please check the monthly statement sent by your credit card company.

◆ Cash-on-delivery
Payment will be performed to the delivery driver upon receiving the product.
COD fee will be paid by the customer.
The fee varies according to the amount of use.
Handling fee (including tax)
Less than 10,000 yen 330 yen
≧10,000 yen to <30,000 yen 440 yen
≧30,000 yen to <100,000 yen 660 yen
≧100,000 yen to <300,000 yen 1,100 yen

◆ Drop off at convenient stores (prepaid)
Please pay within 5 days of the order at a nearby convenient store.
If we do not receive the payment within the due date, order be canceled.
The items will be shipped after payment has been made.

◆ Payments at the time of reservation
Products may be reserved before the launch of the product.
In the case of resrvation, we allow payment by credit cards or COD only.
The credit card will be transacted on the shipping date.

■配送について

◆送料
日本国内へのお届けは、ご注文金額が5,000円(税込)以上は送料無料とさせていただきます(送料は当店で負担します)。
海外へのお届けを希望されるお客様は配送する国、地域により配送方法、送料が異なりますので、お手数ですが購入前に、
PLAIDeカスタマーサービスまでご連絡(電話または問い合わせフォームにて)をお願いします。

◆お届け日
商品の出荷は平日のみ行っております。土曜、日曜、祝日、月末最終営業日および年末年始は出荷業務はお休みをいただいています。
営業日の15時までのご注文は当日発送をいたしますが、ご注文状況などにより当日発送ができない場合もございますので予めご了承をお願いします。
お届け日は、ご注文の5営業日以降から2週間以内でご指定を承ります。ご指定がない場合は、ご注文確定後の当店営業日で
最短の日付にて発送をさせていただきます。

◆お時間帯指定
お届けの時間帯の指定が可能です。ただし、一部地域では配送業者の都合により、
時間帯指定を承れない場合がございます。ご了承ください。

[Delivery]
◆ Shipping fee
To be delivered to Japan, the amount of ordered is not less than \5,000 (with tax) and more is free of charge (the shipment will be paid by our shop).
Regulation to shipment oversea varys on country. Please contact the Customer Service (by telephone or on a contact form) before purchasing the product.

◆ Date of delivery
The products are shipped only on weekdays.
Shipping process will not take place on Saturdays, Sundays, and holidays.
You may ask for the exact shipping date within 5days after the ordering up to 14days.
If not specified, the product will be shipped with the shortest date on our business day after the order is finalized.

◆ Appointment of time zones
Time of delivery can be specified.
However, in some regions, specifying the time for the delivery may not be possible depending on the shipping company.

■返品・交換について

◆返品
商品がイメージと違う、ご注文の商品を間違えたなど、お客様都合での返品はお受けできませんので予めご了承をお願いします。

◆返品交換
商品到着時に破損・汚損が生じている場合、または注文と違う商品が届いた場合は、商品到着後5日以内に、お手数ですがPLAIDeカスタマーサービスまで
ご連絡(電話または問い合わせフォームにて)をお願いします。
良品と交換させていただきます。返金の対応はいたしませんので予めご了承をお願いします。
具体的には以下の項目すべてに該当する場合は返品交換をお受けいたします。
・商品の初期不良、配送中の事故等による破損・汚損があるまたは注文した商品と別の商品が届いた場合
・商品到着後5日以内にPLAIDeカスタマーサービスへ返品交換の連絡をいただいている
・未使用であり、付属品および梱包箱などが揃っている

◆返品交換方法
1.PLAIDeカスタマーサービスまでご連絡(電話または問い合わせフォーム)をお願いします。
商品の状況、返品の内容などをお知らせください。

2.PLAIDeカスタマーサービスより「返品依頼書」をお送りいたします。
お客様にて必要事項を記入していただき、商品および付属品と一緒に梱包をお願いします。

3.当店に商品を送付してください。送料は当店負担(着払い)でお送りください。
当店にて商品の状態を確認後、良品をお送りします。


[Return Exchange Policy]
◆ Product Return
No product return will be accepted for misordering or in the state of seeing the product different from customer's image.

◆ Return exchange
If the product received is damaged or different from what you have ordered, please contact the customer service within 5 days upon arrival of the product (by telephone or on an inquiry form).
We will replace the product.
Please note that we will not accept reinbursement.
More specifically, product return will only be accepted if the product follows the following condition.
・ When a product has a initial defect or an accident during shipping, or when different product has been delivered from what has been ordered.
・Have appropiately contacted customer service within 5 days after product arrival.
・ Has not been used and has nothing missing including any accessory parts.

◆ Method of requesting product return
1. Contact the customer service(telephone or contact form).
Please describe the status of the product and the reason why you want to return.

2. We will send a returning request form for you to fill in.
Please indicate the required information and attach with the product.

3. Ship the product.
Please send the shipment at our expense.
We will resend the product after checking the condition of the return.

■PLAIDeの修理について

長期使用による劣化や故障などによる商品の修理を「PLAIDeカスタマーサービス」にて承ります。
PLAIDeカスタマーサービスは、問い合わせフォームまたは電話(03-6777-0049)にてお問い合わせをお願いします。

◆修理方法
1.PLAIDeカスタマーサービスまでご連絡(電話または問合わせフォーム)をいただき、修理のご相談をお願いします。
2.PLAIDeカスタマーサービスより、「修理依頼書」をお送りいたします。
3.お客様にて必要事項を記入していただき、商品を眼鏡ケースに入れて梱包し、当店まで送付してください。
4.修理費用のお見積りをいたします。修理内容をご確認していただき、修理費用のお支払いをお願いします。
5.修理費用の入金確認後に修理を行います。
6.修理が完了しましたら商品を送付いたします。

◆修理費用のお支払い
当店指定の銀行口座への振り込みをお願いいたします。

[About PLAIDe repair]
Product repairs due to long-term or broken frame can be checked through our Customer Service.
◆ Repair method
1. Please contact the customer service (telephone or contact form) and consult for repair.
2. A repair request form will be sent from the PLAIDe Customer Service.
3.Please complete the required information by the customer, package it with the product and accessories, and send it to our store.
4. Repair will be performed after confirming the payment.
The customer is asked to confirm the details of the repair and to pay for the repair cost.
5. Repair will be performed after confirming the payment of repair costs.
6. After repair is completed, the product will be shipped.

◆Payment of repair costs
Bank accounts transfer

■PLAIDeのメンテナンスについて

フォーナインズ・プレイド 公式オンラインストアでご購入いただきましたPLAIDeは「PLAIDeサービスショップ」にていつでもメンテナンスを承っております。
PLAIDeサービスショップは こちら よりご確認をお願いします。

◆フィッティング
ノーズパッドやテンプルのゆがみを直し、正しい位置で掛けられるよう調整いたします。

◆ネジ調整
ゆるくなったネジの締め直しや古くなったネジの交換を行います。

◆クリーニング
PLAIDeサービスショップにていつでもクリーニングを承っております。

[About PLAIDe Maintenance]
Any cleaning and after care maintenance for PLAIDe purchased at Four Nines official online store can be requested at PLAIDe Service Shops.
◆ Adjustment
The nose pad or temple should be adjusted so that it can be worn in the correct comfortable position.

◆ Screw adjustment
Tightening loose screws or replacing old screws.

◆ Cleaning
We always welcome cleaning at PLAIDe Service Shops.
Mounting prescribed lenses with PLAIDe

■PLAIDe専用度付きレンズについて

「PLAIDeのレンズを度付きにしたい」そのようなときは、「PLAIDeサービスショップ」にご相談ください。
PLAIDe専用度付きレンズへの変更を有料にて承ります。
PLAIDeサービスショップは こちら よりご確認をお願いします。

PLAIDe専用度付きレンズの仕様、価格は下記の通りです。記載の価格は2枚1組の価格となります。

レンズ
屈折率
価格(税抜)
単焦点レンズ
1.60
21,000円
単焦点レンズ
1.70
26,000円
遠近両用レンズ
1.60
42,000円
遠近両用レンズ
1.70
47,000円

[Visit Four Nines Shop to get a prescription lens mounted to PLAIDe]
You can change to prescription lens at charge.
We can propose a best matching lenses for PLAIDe.

■PLAIDeのサイズについて

各商品の詳しいサイズは商品詳細ページのサイズ案内画像もしくはサイズ欄をご覧ください。
お手持ちの眼鏡、サングラスから参考にされる場合はテンプル(つる)の裏面に記載されていますのでご確認ください。
サイズ表示は、下記の通りです。
.侫蹈鵐箸良を表しています。
▲譽鵐困良を表しています。
□の後に表記されている数値は、ブリッジのサイズになります。
ぅ譽鵐塞分の天地幅です。(最大値)
ゥ謄鵐廛襦淵汽ぅ鰭分)の長さになります。
※数値の単位は全てmmとなります。

PLAIDeのスタイルイメージは「PLAIDe公式インスタグラム」にて確認いただけます。 こちら よりご確認をお願いします。

[Regarding PLAIDe sizes]
Please refer to Size Guidance Image or Size field on the Product Details page for size details of each item.
Check the inner-surface of the temple if you are using your own glasses or sunglasses for reference.
The size will be written as stated below.
Front Width
Lens diameter
The value after □ shows the bridge size.
The maximum lens height.
Temple (side) length.
※ All values are indicated in mm.

Check "PLAIDe official Instagram" for more PLAIDe's images.

■よくある質問

Q.
PLAIDeの商品の詳細を教えてほしいのですが問い合わせ先はありますか?
A.
PLAIDeカスタマーサービスへお問い合わせください。専門のスタッフがご説明させていただきます。
PLAIDeカスタマーサービスは問い合わせフォームまたは、電話(03-6777-0049)にてお問い合わせをお願いします。

Q.
支払いで電子マネーは使えますか?
A.
申し訳ありません。電子マネーの決済は用意していません。クレジットカード、コンビニ払い、代金引換払いのご利用をお願いします。

Q.
ゲームはやらないのですが、パソコン作業にも効果はありますか?
A.
PLAIDeにはブルーライトカット機能が施されているため、PCやスマートフォンのディスプレイを見る際に目にかかる負担を軽減する効果がございます。

Q.
UVカットはされていますか?
A.
UVカットが施されています。

Q.
グレーカラーとありますが、どれくらいの濃度ですか?
A.
濃度は10%です。

Q.
オンラインストアで度付きレンズを購入できますか?
A.
フォーナインズ・プレイド公式オンラインストアでは度付きレンズの販売は行っておりません。ご希望の方は、PLAIDeサービスショップをご利用ください。
PLAIDeサービスショップは こちら よりご確認をお願いします。

Q.
注文した商品はいつ配送になりますか?
A.
商品の出荷は平日のみ行っております。土曜、日曜、祝日、月末最終営業日および年末年始は出荷業務はお休みをいただいています。
当店営業日の15時までのご注文は当日発送をさせていただきますが、ご注文状況などにより当日発送ができない場合もございますので予めご了承をお願いします。
お届け日は、ご注文の5営業日以降から2週間以内でご指定を承ります。
配送状況につきましては、マイページの注文履歴の注文詳細より配送業者の伝票番号にてご確認いただけます。

Q.
届け先を変更したいのですが?
A.
配送お手配前でしたらご対応できる場合もございますのでPLAIDeカスタマーサービスまでご連絡をお願いします。
尚、梱包作業に入っている場合はご変更をお受けできかねる場合もございます。予めご了承をお願いします。

Q.
商品が届かないのですが?
A.
ご注文いただいた商品がお届けできていない場合、下記の理由が考えられます。
●予約商品で発売日になっていない場合。予約商品は商品ページに記載がございますのでご確認をお願いします。
●お届け先ご住所の不備、番地が未記入の場合。当店よりご注文確認のメールをお送りしておりますので住所のご確認をお願いします。
住所に不備がございましたらPLAIDeカスタマーサービスまでご連絡をお願いします。
●コンビニ前払い決済を選択されて、ご入金をいただけていない場合。当店よりご注文確認のメールをお送りしておりますのでそちらで決済方法のご確認をお願いします。
※その他にも何らかの原因が考えられますので一度、PLAIDeカスタマーサービスまでお問い合わせくださいませ。

Q.
店舗からのメールが届かないのですが?
A.
メールが届かない場合、下記の理由が考えられます。
●ご注文時や会員登録をご登録されているメールアドレスに記入漏れやご入力間違いがある場合。
●迷惑メール設定によりメールがはじかれている場合。
●ご注文後にメールアドレスの変更をされた場合。
※ご注文確定後に自動配信メールが届かない場合は当店からのメールもお届けできない可能性がございます。
当店からは【ご注文内容確認メール】【発送完了メール】その他ご入金のご案内やお支払い方法についてのご案内など重要なメールをお送りいたしておりますので、
必ずお受取りできる状態にしていただけますよう、お願いいたします。
万が一、ご注文確定後にメールが届かない場合は当店までお問い合わせください。

Q.
PLAIDeの取り置きはできますか?
A.
誠に恐れ入りますが、商品のお取り置きのご対応はお受けしておりません。何卒ご理解いただきますようお願いいたします。

Q.
長期不在で商品が返品されてしまったのですが。どうすればいいですか?
A.
長期不在などで、配送した商品が当店に戻ってきた場合には、やむを得ずキャンセルとさせていただきますので、十分にご注意ください。
返送が起こってしまった後のご注文に関しましては、お受けできない可能性がございます。また配送・返送時にかかる配送費をご請求する場合もございますので予めご了承くださいませ。

Q.
クーリングオフが適用されないのは違法では?
A.
通信販売には法律上、クーリングオフの規定がありません。クーリングオフは訪問販売や電話勧誘販売などに適用される制度です。何卒ご理解いただきますようお願いいたします。

Q.
プレゼント用にラッピングをお願いすることはできますか?
A.
当店ではラッピングは対応しておりません。何卒ご理解いただきますようお願いいたします。

[Frequently Asked Questions]
Q.
I want to know more about PLAIDe. Where can I contact?
A.
Please contact our PLAIDe Customer Services.
A staff expert in PLAIDe will answer your inquiries.
Call 03-6777-0049 for PLAIDe Customer Services.

Q.
Can we use electronic money for payments?
A.
I am very sorry.
Electronic money settlements are not available.
Please use credits cards, convenience payments, and reimbursement.

Q.
I am not a gamer but is it effective for my PC work?
A.
Yes. PLAIDe lens has blue-control lens that can reduce eye stress even when using PC.

Q.
Is it UV cut?
A.
Yes. It cuts UV.

Q.
How dark is the grey tint?
A.
Its colour concentration is 10%.

Q.
Can you purchase a lens with power online?
A.
Sorry. Four Nines PLAIDe Official Online Shops do not sell lenses with power.
Please use PLAIDe services shop for prescriptive lens.
Please check the PLAIDe Services shops here.

Q.
When will the items ordered be shipped?
A.
The products are shipped only on weekdays.
The shipping business is closed every Saturdays, Sundays, holidays, the last business day of the month, and the year-end and the beginning of the year.
The products ordered until 3.00PM will be shipped during the day. Shipment may be delayed due to undefined statement of order.
The delivery date can be requested within 5 business days after your order to two weeks.
The shipping status can be tracked from shipper's slip number stated in your order history on My Page.

Q.
May I change the destination?
A.
It depends on its proceeding process.
Please contact PLAIDe Customer Service. Destination can be changed to any orders unless they are passed to the shipping company.

Q.
The product order isn't coming.
A.
You may not be receiving the products ordered due to the following reasons.
● The product is not sold yet.
Please check the product page to make sure the product ordered is already on sale.
● The address is mistyped or is incomplete.
Please double check your address from the confirmation email sent during order.
Please inform PLAIDe Customer Services if you have an incomplete address.
● There is a balance payment to convenience premium settlement.
Please check the settelement method you chose for your payment from confirmation email sent during order.
※ Please contact PLAIDe Customer Services if none of the above applies to you.

Q.
I am not receiving an email of confirmation order from the shop.
A.
You may not be receiving your email due to the following reasons:
● The email was mistyped or incomplete during registration.
● The email was considered as an unsolicited mails.
● The email address was changed after ordering.
※ An automatic email reply is always sent after order.
If you are not receiving the automatic email reply, you should be missing the rest of the important message sent from the shop, that includes "confirmation order" and "notice of dispatch".
Please make sure you change your email setting so that you will receive our message.
If you do not receive e-mails after the order is finalized, please contact us.

Q.
Can I have PLAIDe on hold for few days?
A.
Sorry, we do not hold PLAIDe products.
Thank you for your understanding.

Q.
The product was returned because I was away for a while. How may I claim for the product?
A.
Any product returned regardless of matters will be cancelled.
Please be reminded that orders cancelled due to product return might lose its right.
Please be aware that you may also be charged for the shipment cost for product return.

Q.
Isn't cooling-off a legal right?
A.
Cooling-off is not specified by law for mail-order sales.
Cooling-off is a law applicable to home-visit and telephone sale.
Thank you for your understanding.

Q.
Do you offer any gift wrapping?
A.
No, we do not handle wrapping.
Thank you for your understanding.